keskiviikko 16. maaliskuuta 2016

Cadiz & Tanger

12.03

Lauantaina lähdin Cadiziin. Olin kuullut vain ylistäviä kommentteja kaupungista, ja olin jo pitkään halunnut mennä.

Playa de la Santa Maria, Cadiz

Otin bussin ensin Algecirakseen, josta Tarifaan, ja josta sitten Cadiziin. Noin neljän tunnin reissu vaihtoineen.

Aurinkoista on :D

Taisin saada busseja odottaessani aurinkoa liikaa, alkoi päätä särkemään. Nukuin sitten viimeisen bussimatkan ja otin lääkettä, joka jonkin verran paransi reissufiilistä. Kevätaurinko on petollinen! Kyllä sen tuntee, miten se jo polttaa, mutten tajunnut suojata itseäni ajoissa.

Cadiz
Katedraali

Cadiz on aivan ihastuttava kaupunki! Pastellinvärisiä taloja ja upea biitsi :) Ensin vain kävelin ympäriinsä, kävin torilla ostamassa mansikkaa ja sitten menin biitsille fiilistelemään. Tämänjälkeen menin hostelliin. Cadiz Backpackers Inn, voin suositella!

Hostellin kattoterassi

Illan vietin muitten reppureissaajien kanssa ja kivaa oli!

13.03

Sunnuntai-aamuna otin bussin koht Tarifaa. Yhdeltä lähti lautta Tarifasta Tangeriin, Marokkoon. Olin etukäteen varannut kiertoretken oppaan ja lounaan kera :)

Marokon lautalla

Tangeria

Retki oli muuten hyvin järjestetty, mutta se oli espanjaksi! No mikäs siinä, kyllä suurimman osan ymmärsin oppaan puheesta. Kävimme ensin uutta Tangeria kiertämässä, hienostotaloja ja isoja puistoja. Sunnuntai kun oli, puistot olivat täynnä perheitä piknikillä. Sitten olimme vanhassa kaupungissa jalkaisin, ja menimme lounaalle. Neljän ruokalaijin lounas! En yleensä syö lihaa, mutta nyt tein poikkeuksen, ja ai että oli hyvää! Alkupalaksi oli jonkinsortin maissikeittoa, sitten tuli lihavartaat (nam), pääruoaksi haudutettua kanaa kaalin, porkkanoiden ja kuskusin kanssa ja jälkiruoaksi mantelileivokset minttuteen kanssa. Ihan huippua.

Upea ravintola

Katujen vilinää

Sen jälkeen kiersimme vielä vanhaa kaupunkia, kävimme katsomassa ikivanhoja marokkolaisia mattoja ja esitelmää marokkolaisesta lääketieteestä. Sitten basaareihin tuliaisia ostamaan :) Lopuksi teelle huippuhienoon hotelliin.

Täällä teellä

Kotimatka sujui hyvin, mutta kotona olin vasta 11 :D Voin suositella Marokkoa! Hyvää ruokaa ja mielenkiintoinen kulttuuri. Oli kuin olisi astunut toiseen maailmaan, vaikka täältä majapaikasta Tangeriin on n. 30 km!